Monday 19 December 2011


SEJARAH SYARIKAT
Fairy diasaskan pada tahun 1983 oleh adik beradik Tan, Tan Ah Kiang dan Tan Kaci Hwak. Asas operasi kemudian di No.66, Jalan Ibrahin, Sungai Petani, Kedah di bawah nama Roti Fairy Hot & Cake House. Perniagaan utama mereka termasuk pembuatan dan pengedaran kuih-muih, pelbagai jenis roti, pastri dan barang makanan yang lain yang mana ia dikekalkan sehingga hari ini. Perniagaan telah berkembang dalam kekuatan dan keupayaan sejak hari-hari awal dan sebuah rumah kedai dua tingkat di Jalan Ibrahim, Sungai Petani dibeli pada tahun 1986 ke rumah perumahan dan peruncitan produk Fairy.

PENGENALAN SYARIKAT


Fairy Group Corporation Sdn. Bhd. Fairy Food Industries Sdn.Bhd telah diperbadankan pada tahun 1994 sebagai syarikat induk dan pengeluaran /senjata pemasaran kumpulan masing-masing. Dengan perkembangan ini dan menjangka potensi pertunbuhan perniagaan, aktiviti-aktiviti pengeluaran kumpulan telah diambil alih oleh Fairy Food Industries Sdn.Bhd. Pada tahun 1997 kumpulan terus dibelanjakan pusat pengedaran dengan membukan rumah kek runcit yang baru dinegeri-negeri Kedah dan Pulau Pinang. Pada masa ini, outlet utama pengedaran bagi kumpulan itu yang terletak di pusat membeli belah TimeSquare,Sungai Petani. Kedai-kedai runcit yang terbaru telah ditubuhkan di TescoHypermarket, pulau pinang pada bulan Disember 2004 dan kompleks Changloon pada bulan september 2005. Kumpulan itu dijangka membuka kedai runcit tambahan baru di Wilayah Utara dalam masa terdekat. Untuk menyokong pertubuhan unjuran ini, bangunan kilang bersebelahan telah diperolehi pada tahun 2003.

PENGURUSAN SYARIKAT
Dalam usaha untuk mencapai kesempurnaan, Fairy telah berkerjasama bersungguh-sungguh ke arah penemuan baru untuk membawa perubahan dalam pasaran yang kompetitif. Kumpulan itu diketuai olah Pengarah Urusan, Tan Ah Kiang yang disokong oleh 30 tahun pengalaman dalam perniagaan. Pengarah Eksekutif, Tan Kooi Hwak menyelia pengeluaran dibawah prosedur kawalan kualiti yang ketat. Beliau mempunyai 28 tahun pengalaman dalam pengeluaran bakery. Para pengarah dibantu oleh Eksekutif Kanan, Tengku Abdul Samad, bekas pengurus kanak bank perdagangan yang mempunyai lebih daripada 15 tahun pengalaman dalam kapasiti pengurusan. Pasukan pengurusan disokong oleh sekumpulan kakitangan yang berdedikasi tinggi, semangat berpasukan dan kerjasama meninggikan pengeluaran. Fairy menyediakan latihan kakitangan bagi memastikan ia memenuhi standard yang dikehendaki dalam kemahiran profesionalisme.

STRUKTUR ORGANISANI SYARIKAT
AKTIVITI UTAMA SYARIKAT
Fairy Group Corporation Sdn. Bhd. Fairy Food Industries Sdn.Bhd telah diperbadankan pada tahun 1994 sebagai syarikat induk dan pengeluaran /senjata pemasaran kumpulan masing-masing. Dengan perkembangan ini dan menjangka potensi pertunbuhan perniagaan, aktiviti-aktiviti pengeluaran kumpulan telah diambil alih oleh Fairy Food Industries Sdn.Bhd. Pada tahun 1997 kumpulan terus dibelanjakan pusat pengedaran dengan membukan rumah kek runcit yang baru dinegeri-negeri Kedah dan Pulau Pinang. Pada masa ini, outlet utama pengedaran bagi kumpulan itu yang terletak di pusat membeli belah TimeSquare,Sungai Petani. Kedai-kedai runcit yang terbaru telah ditubuhkan di TescoHypermarket, pulau pinang pada bulan Disember 2004 dan kompleks Changloon pada bulan september 2005.
INI ADALAH PRODUCTION LINE SYARIKAT:

  • cake
  • biskut
  • pastri
  • sandwich
  • bun



seterusnya adalah gambar untuk menunjukkan bagaimana Fairy boleh menceriakan kehidupan di alam universiti:


Pelbagai pilihan untuk dinikmati bersama


Keriangan bersama sahabat-sahabat karib selama di university tidak mungkin dapat dilupakan



Ingatan tulus ikhlas di kongsikan bersama.



Study besendirian juga tak bosan jika ada fairy bersama.


Keperihatinan seorang sahabat kepada sahabat.



 Study ditempat lapang bersama rakan-rakan untuk menyiapkan tugasan diberi adalah satu kenangan yang tak mungkin dilupakan.

Walaupun khusyuk menyiapkan assignment, fairy tetap ada untuk mengurangkan stress..



Fairy pilihan kami

4 comments:

  1. terima kasih atas pkongsian ini...insyaallah sgt mbntu tk siapkan asignment:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hello...boleh ka saya dapat assignment kamu....sebab saya nak buat assingment tentang fairy

      Delete
    2. if i get your assigment means....i can finish my assigment...it be useful for me

      Delete
  2. The Perfect Way To Play Baccarat On A Deck Of Cards
    Baccarat is another card game that has captivated 카지노 many 메리트카지노총판 players over the years and has 바카라 사이트 resulted in some people becoming frustrated

    ReplyDelete